BRUNOX EPOXY roostemuundur epoksiidkrundiga. Kaks ühes! Kiireks ja kergeks restaureerimiseks.
Tegemist on patenteeritud korrosioonivastase süsteemiga epoksüvaigul. Merevaiguvärvi selge vedelik moodustab neutraliseeritud rooste abiga metall-orgaanilise raua kompleksi. See moodustatud must, väga kompaktne ja vastupidav kaitsekiht tagab pikaajalise korrosioonikaitse ja on epoksüvaigu komponentide tõttu täiuslik krundikiht. Kromaadi-, tsingi-, plii (tina) ja fosforhappevaba. Sügavam tungimine rooste pooridesse roostet konverteeriva emulsioonina.
Tegemist on ühekomponendilise tootega, mida on saadaval nii aerosoolis kui ka purgis. Viskoossus on sarnane veega, kergelt paksem. Eelis teiste sarnaste toodete ees on see, et Brunoxit ei pea maha pesema/loputama, ei pea lihvima ja ei jäta pintslijälgi. Heade ronimisomadustega.
Toote eelised
- Ainuke patenteeritud roostemuundur ja krunt epoksüvaikuga, mis on olemas ka aerosoolpurgis
- Sobib hästi enamiku tavaliste pealisvärvide süsteemidega
- Tungib rooste pooridesse umbes 7-10 korda sügavamale kui tavalised roostemuundurid ja kruntemulsioonid
- Ei jäta pintslijälgi
- Hästi suletud konteineris võimalik ajaliselt piiramatult säilitada
- Ei sisalda raskemetalle ega mineraalhappeid
Kasutusalad
Kasutusalasid on lõputult. Oleme toonud ära mõned valdkonnad. Brunox sobib kõige paremini masinate, tehaste (seadmete) ja sõidukite kapitaalremondiks. Tänu kõrgele läbitungimisvõimele roostepooridesse ja täiuslikule kilekihi moodustumisele (ilma pintslijälgedeta) tagab toode kõrge efektiivsuse taseme ja kvaliteetse pinnase edasiseks töötluseks.
Autondus
Sõidu- ja veoautode ning põllumajandus-, ehitus- ja kommunaalsõidukite hoolduseks. Ning kaasaegsete ja traditsiooniliste klassikaliste autode ning mitmesuguse hobivarustuse taastamiseks.
- Šassii
- Sõiduki põranda sisemuses
- Sõiduki põhjakaitseks
- Õõtshoovad
- Veljed (süvendid)
- Teljed
- Diferentsiaal
- Karbid
- Tiivad
- Sõiduki / haagise konksud
- Kütusepaak. (sellest võib olla vähe kasu, sest kui bensiin peale satub siis see lahustab kihi ära)
- Pidurisadulad tehakse tavaliselt valatud alumiiniumist (cast aluminium), seega ei. Piduritrumlid väljastpoolt jah (aga täiesti ebavajalik), kuid seestpoolt mitte, sest seal on hõõrdepind. Aga rattarummud jah pealtpoolt.
Tööstus
Masinate, terastalade, igasuguste raudkonstruktsioonide, väravate, torustike & ehitusmasinate jms taastamiseks. Sobib väga hästi suletud mahutite sissekastmiseks ja tihendamiseks.
Kodu ja aed
- Vihmaveerennid
- Metall- balkon-mööbel
- (rõdu- ja aia)piirded
- Aia restaureerimine
- Metallraamid
- Tööriistad, masinad (muruniiduk, lumepuhur, labidas jne)
- Kasvuhoone alusraam (vundamendiraam).
- Roostetanud kruvipead
- Küttetorud (jagajad)
Sobib rohkem terase ja roostega kui roostevastaste metallidega nagu alumiiniumkered. Roostevaba terasega, tsemendi või lubjakivi plaadi peal moodustab roosa katte. Üleüldiselt sobib kõikidele metallpindadele välja arvatud need, mis jäävad vee alla. Ei soovita peale panna galvaniseeritud lehtmetallile sest galvaniseering võib lahti tulla.
Kuumuskindlus
Sõiduki summutit võib Brunoxiga töödelda aga me ei soovita, sest summutil olev kiht hakkab suitsema ja haisema kui summuti kuumaks läheb.
Summutisse tekib tihtipeale kondensatsioonivesi ja selle tagajärjel hakkab toru roostetama. Summuti roostetab seest välja, seega ei ole väga mõtet väljast töödelda. Kui on aga soov, siis summuti välispinna katmine Brunoxiga on loogilisem diiselmootoriga autole, sest rasvane tahm kaitseb sisemust ja temperatuur ei ole nii kõrge ja cross-section ehk ristlõige on suurem. Bensiinmootoritega pigem kasutada roostevabast terasest detaile. Odavate summutisüsteemide puhul galvaniseering põletatakse keevituse käigus ära.
Kas võib summutile (mitte manifoldile ehk collectorile, mis läheb liiga kuumaks) peale panna? Oleneb sellest kui kuumaks summuti läheb. Kuna aerosool on epoxy vaigu ehk plastiku baasil, võib see olla üsna keeruline.
Brunox on kuumuskindel püsivalt maksimum 80°C. Seega peaks toode temperatuuri nagu näiteks +70 kraadi kindlasti kuumust taluma küll. Üle 150°C hakkaks muretsema. Võib hoida temperatuuril kuni 180 °C 10 minutit. Kõik sõltub ka sellest kui kaua peab detail kõrget temperatuuri taluma.
Muid kuumuse all olevaid detaile soovitame testida. Kandke Brunox väiksemale alale ja oodake kuni see on täielikult ära kuivanud. Kui Brunox ei mõrane soovitud temperatuuril, võib pinda edasi töödelda näiteks kuumuskindla värviga (näiteks radiaatorivärv) ja lakiga.
Võib teha katsepihustuse väiksele alale ja vaadata, kuidas pind käitub pärast paari sõitu.
Pealekandmine
Soojendage ja loksutage korralikult toodet enne kasutamist.
Oluline on eemaldada töödeldavalt pinnalt (lihvides, traatharjaga, needle scaler-iga (Nadelentroster), liiva- või soodapritsiga, Monti tööriistaga, keemiliselt) nii palju roostet, rasva, mustust ja värvijääke kui vähegi võimalik. Ülejäänud minimaalse rooste, mis jääb alles, muundab Brunoxi ise ära. Peale rooste eemaldamist pind puhastada (nt atsetooniga).
Brunoxit saab pinnale peale kanda:
1 .pintsliga (ja rulliga)
Valage vajalik kogus toodet purgist mingisse teise anumasse. Kui pintsel peaks detailiga kokkupuutel saama kokku roostepuruga, siis varuanum aitab ära hoida olukorda, kus saastatakse terve purk toodet. Brunox roostemuundur kantakse ülejäänud poorsele roostele pintsliga 2-3 kihti. Soovi korral võib peale pintseldamist veel rullikuga üle tõmmata, et pind jääks veel siledam. 6-12 tundi võiks olla kihtidevaheline kuivamisaeg. Kui see on täiesti kuiv (sõrmeküüne kõva) tuleb peale kanda pealisvärv.
2. aerosooliga
Aerosooliga 3-4 kihti hoides vahemaad 25 cm. Iga kihi vahe 2 tundi. Kihtide vahel ei ole vaja lihvida. Aerosool töötab veel optimaalselt +10 kraadi juures. Kui alla selle, siis võib tulemus olla kehvem.
Võimalik ka õõnsustesse kanda koos Hagmansi õõnsuste kaitse voolikuga.
3. värvipüstoliga / mastiksipüstoliga
Mõni vedeldab Brunoxit kergelt atsetooniga, kui värvipüstoliga peale kannab. Püstolitele on võimalik lisada õõnsuste voolik ja nii saab toodet ka õõnsustesse lasta. Üldjuhul Brunoxi õõnsustesse panemine ei pidurda rooste levikut vaid katab kinni (muundab) ainult pealmise rooste.
Katvusvõime oleneb pealekandmise meetodist ja kihtide arvust.
Pärast pealekandmist pole eraldi mingit pesemist ega lihvimist vaja. Natuke võib matistada siis kui roostemuunduri ja järgneva kihi pealekandmise vahe jääb liiga pikaks (2-3 päeva), et taastada nakkuvus.
Kuivamine
Üks olulisim osa tootega töötades on kindlasti lasta tootel piisavalt kuivata! Kuivamisaeg sõltub temperatuurist ja ventilatsioonist. Külma temperatuuriga on kuivamisaeg pikem.
Detail muutub kuivamise käigus lillakaks/mustaks/tumepruunikaks. Pind on kuivanud juhul kui on “sõrmeküüne kõva” pind. Kui on täiesti ära kuivanud, pole üldse lõhna. Peale kuivamist muutub Brunox väga siledaks ja kõvaks, nagu klaas või peegelpind.
Kui peale kuivamist on näha, et on “jooksma läinud”, siis võib proovida jooksu eemaldada noateraga või lihvides ja seejärel uuesti Brunoxi kiht peale kanda.
Puhastamine
Kuidas toote pritsmeid puhastada muudelt pindadelt? Võib proovida atsetooniga, sest enamik roostemuundureid on plastiku baasil. Kui Brunox on jõudnud sisse imenduda ja kuivamisprotsessi alustanud siis seda on keeruline lahustite abiga kätte saada.
Brunoxi omadused ongi sellised, et ta tungib pooridesse. Ainuke võimalus on pind koheselt ära puhastada kui pritsmed tekivad atsetooni/lahusti/piduripuhastajaga. Kui lahustiga kätte ei saa siis võib proovida lihvimist.
Pintsli võib kohe peale töö tegemist puhastada vee ja atsetooniga.
Aerosool võib olla kergemini kasutatavam kui pintsliga plätserdada, kuid aerosooliga peab olema ettevaatlik, sest pihustusudu võib lennata töö käigus värvi või klaasi peale (sobimatutesse kohtadesse).
Edasine töötlus
Kui Brunox on täielikult ära kuivanud, siis on võimalik peale kanda vahekrunt. Kuigi tootja märgib, et Brunoxile võib otse järgmisi kihte peale kanda, soovitame meie enne lõppkihi pealekandmist vahekrunti kasutada.
Enne vahekrundi pealepanekut võib Brunoxit natukene matistada. Liigse matistamise tagajärg võib olla läbilihvimine.
Vahekrundiks sobib peale tavalise roostevastase krundi ka tsinkvärv.
Vaatamata sellele, kas kannate peale veel vahekrundi või mitte, võib peale täielikku kuivamist peale kanda näiteks põhjavaha, mastiksit, rope grease ja/või värvi (ükskõik, mis süsteem).
Kõik ei soovi Brunoxile lisakihte peale kanda. Iseenesest võib Brunoxi ülevärvimata jätta, kuid igasugune lisakiht tagab lisakaitse. Meie soovitame Brunoxi igal juhul katta (nt krundiga, mastiksiga, vahaga, õliga, värviga), sest kaitsev lisakiht aitab detaili kauem säilitada.
Värvi liigist sõltub ülelakkimise vajadus. 2K värve ei pea üle lakkima, basecoat värve (ehk metallic värve) peaks.
Brunoxile võib peale pahteldada.
Muu oluline info
Ladustamisaeg on päris kaua kui purk on korralikult suletud.
Soovitame kasutada kindaid ja maski. Peale kasutamist purgid kindlasti korralikult sulgeda. Aga enne sulgumist keermed puhastada, sest vastasel juhul ei saa purki enam hästi lahti.
Töötage hästi ventileeritud keskkonnas.
Kui detaili on keevitatud ja õhuniiskusega kokku puutub (näiteks vihm), siis tekib rooste oht üsna ruttu. Kohe kui keevituskoht on jahutunud, peaks detaili Brunoxiga katma.
Ei ole soovituslik keevitada Brunoxi peale. Kuumusega tekib hais. Keevitamiseks on vaja puhast metalli.
Brunox ei suuda metalli erodeeritud osi asendada.