Auto põhjamastiks SOLL Underbody coating 500 ml aerosool / 1L püstoltaara. Bituumeni baasil. Ei ole ülevärvitav. Musta värvi.
Mis on auto põhjamastiks?
Auto põhjamastiks pakub suurepärast ja vastupidavat kaitset rooste ja kivitäkete vastu ning sellel on heli summutavad omadused. Välja töötatud metallpindade korrosioonikindlaks katteks. Põhjamastiks sobib eriti autodele, haagistele ja veoautodele näiteks põhja alla ja rattakoobastesse jne. Karpide peale lastakse tavaliselt kivikaitset. Põhjamastiks loob tugeva ja elastse soojusisolatsioonikihi, mis kaitseb ilmastiku eest.
Kõigil uutel sõidukitel on tehasest välja sõites põhja alla mingil määral mastiksit peale kantud. Tegemist on esimese kaitsekihiga auto metallilise alaosa ja elementide vahel. Kahjuks pole see kattekiht alati kõige vastupidavam ja kulub aja jooksul, jättes auto põhja haavatavaks korrosioonile ja roostele.
Soovitame kohe peale uue auto ostu korraliku põhjamastiksi kihi peale kanda, mitte paari aasta pärast. Palju kergem on põhjamastiksit peale kanda uuele autole võrreldes autoga, mis on mitu aastat juba sõitnud ja põhja alla kogunud palju mustust.
Põhjamastiksi kihi pealekandmine on tunduvalt odavam võrreldes sellega kui mõne aja möödudes peab auto välja vahetama tõsiste roostekahjustuste pärast.
Kuidas auto põhjamastiksit kasutada?
Põhjamastiksi pealekandmisel soovitame alati kasutada kaitseprille, maski, kindaid ja kombet.
- Eemaldage auto alt kõik (ülearune) rooste ja sodi. Selleks loputage autoalune survepesuriga. Proovige tungida igasse nurka ja pragusse.
- Kui põhi on suhteliselt kuiv, kandke peale rasvaeemaldi. See eemaldab kõik mustuse ja õliplekid. Kui rasvaeemaldi on ära toiminud, loputage see maha.
- Kui põhi on kuiv, proovige roostet nii palju eemaldada, kui võimalik. Selleks sobivad näiteks traatharjad, Monti masin või liivaprits.
- Nüüd kui pind on roostevaba, pühkige põhi kuiva lapiga puhtaks, et tagada tolmuvaba pind.
- Enne kruntimist katke põhja alt kattepaberiga kinni kõik muud auto osad, mis võivad ette kruntimisel jääda. Kruntida on võimalik kahte moodi:a) Kui pind on täiesti roostevaba, kandke peale epoksiidkrunt ja siis põhjamastiks selle peale. Kui epoksiidkrundi ja põhjamastiksi pealekandmise vahe on rohkem kui 2 päeva, siis võib epoksiidkrundi kihi natuke matistada, et pind oleks nakkuvam.b) Kui pinda päris roostevabaks ei olnud võimalik teha, siis kandke krundikihiks õõnsuste kaitse õli. See kaitseb pinda ja ei lase roostel edasi tungida. Õõnsuste kaitse õli peale võib otse põhjamastiksi kanda.
- Põhjamastiksit kantakse pinnale mastiksipüstoliga. Enne kasutamist taarat loksutada. Esimene kiht võiks olla õhuke (udukiht) ja teine kiht paksem. Teist kihti pealekandes on tähtis sujuvad ja aeglased liigutused.
Kui kaua auto põhjamastiks kestab?
Auto põhjamastiks kestab auto all olenevalt sellest:
- kui professionaalselt on põhjamastiks peale kantud.
- kui kvaliteetset toodet kasutati.
- kuidas autot kasutatakse. (tihe kruusa- ja/või soolatud teedel sõitmine)
Kuigi roostetäpp võib tekkida ka sinna, kus põhjamastiks on ajapikku eemaldunud, kulub enamikul sõidukitel aastaid enne kui vajatakse uut põhjamastiksi kihti. Olenevalt ülaltoodud asjaoludest kestavad mõned mastiksi kihid vaid ühe talvehooaja, samas kui teised võivad kesta aastaid.
Auto põhja rutiinselt pestes pikeneb põhjamastiksi kestvus. Eriti kehtib see piirkondades, kus kasutatakse talvel teede peal soola.
Kuidas põhjamastiksit eemaldada?
Põhjamastiksi eemaldamiseks võib olla erinevaid põhjuseid. Üheks näiteks on kahurimäärde eemaldamine vanalt uunikumilt, et teostada restaureerimine. Põhjamastiksit võib proovida eemaldada keemiliselt nitrolahustiga ja mehaaniliselt Monti masinaga.