Monti korduma kippuvad küsimused
Allpool on väljatoodud küsimused ja vastused Monti tööriistade, vööde ja varuosade kohta.
Küsimused ja vastused tööriistade kohta
Mis vahe on Bristle Blaster ja MBX seerial?
Bristle Blaster ja MBX kasutavad kahte erinevat tehnoloogiat ja ei ühildu üksteisega.
Patenteeritud Bristle Blaster on võimeline eemaldama nii korrosiooni kui ka pinnakatted (mastiksid) kiiresti ja põhjalikult. Bristle Blaster loob sobival teraspinnal pinna ettevalmistuse taseme, mis on võrreldav Sa 2½–3-ga ja karedustaseme kuni 120 µm Rz. Bristle Blasterit kasutatakse rohkem tööstuslikes (industrial) situatsioonides, näiteks teraskonstruktsioonide töötlemine.
Näide: D-roosteastmega API-5L-X42 terasest valmistatud torul saavutati karedustasemed 65–83 µm
Bristle Blasteri töökiirus sõltub järgmistest teguritest:
1) Roosteaste (A, B, C, D)
2) Kasutatud katted (tüüp, paksus)
3) Mill scale kiht
4) Liimijäägid
Näide: D-roosteastmega API-5L-X42 terasest torul saavutati töökiirus 1,1 m² tunnis.
MBX on mõeldud kasutamiseks autotöökodades ja värvitöökodades. MBX-i lai valik vöösid aitab teostada erinevaid töid, näiteks rooste, mastiksi, hermeetiku ja värvi eemaldamine auto kerelt. MBX ei sobi üldiselt muude pindade kui sõidukite kereosade pindade ettevalmistamiseks. Teraskonstruktsioonide pindasid saab kõige paremini ette valmistada kasutades Bristle Blasterit.
Missugust hooldust Bristle Blaster masinad vajavad?
Bristle Blaster Pneumatic ja MBX Pneumatic
Bristle Blaster Pneumaticu suruõhumootorit tuleks iga kord enne kasutamist õlitada. Kõik, mida pead tegema, on suruõhuühendusse paar tilka madala viskoossusega õli tilgutama. Korralik ja pidev õlitamine tagab tööriista pikema kasutusea ja on garantiinõuete esitamise eelduseks.
Bristle Blaster Electric ja MBX Electric
Seda tööriista tohivad hooldada ainult elektritööriistade remondiks koolitatud spetsialistid või muud vastava kvalifikatsiooniga tööriistade hooldajad. Enne hooldustööde alustamist veenduge alati, et tööriist on välja lülitatud ja vooluvõrgust lahti ühendatud.
Puhastage mootori korpust iga kord pärast tööriista kasutamist ja puhuge suruõhuga ventilaator tolmust puhtaks.
Süsiharjade vahetamise juhised leiate kasutusjuhendi jaotisest Hooldus (Maintenance). Kõiki remonditöid tohivad teha ainult elektriliste tööriistade remondiks koolitatud spetsialistid või muud vastava kvalifikatsiooniga tööriistade hooldustöötajad.
Küsimused ja vastused vööde ja varuosade kohta
Miks läks Bristle Blaster vöö õmblusest katki?
Kui Bristle Blaster vöö rebeneb õmblusest, on seda vööd tõenäoliselt kasutatud koos kulunud adaptersüsteemiga. Aja möödudes moodustub adaptor süsteemi kahe kesta ühendavatele võredele terav serv. Terav metallserv võib õmbluse läbi lõigata ja vöö hävitada. Adaptersüsteemi peaks umbes iga 50 töötunni järel välja vahetama. 50 töötundi võrdub umbes 50 Bristle Blaster vööga.
Mis vahe on MBX ja Bristle Blaster vöödel?
Bristle Blasteri vööde disain ja funktsionaalsus on fundamentaalselt erinev MBX vöödest. Bristle Blasteri vööd on mõeldud kasutamiseks koos kiirenduspulgaga.
Bristle Blaster vöösid ei saa kasutada teiste tööriistadega. Bristle Blaster vöösid saab kasutada ainult Monti Bristle Blaster pneumaatiliste ja elektriliste tööriistadega. Need tööriistad on varustatud kiirenduspulgaga, mis suurendab harjaste kineetilist energiat mitu korda. Veelgi enam, need tööriistad on Bristle Blaster vöödega kasutamiseks spetsiaalselt kohandatud kiiruse ja pöördemomendi osas. Bristle Blaster vööd annavad soovitud tulemusi ainult siis, kui neid kasutatakse koos Bristle Blaster tööriistaga.
MBX vöösid ei saa kasutada teiste tööriistadega. MBX vööd on spetsiaalselt disainitud kasutamiseks MBX tööriistadega. MBX tööriistad töötavad soovitatud optimaalsel kiirusel, mida MBX vööd vajavad. Õige kiirusega töötamine tagab parima tulemuse ja vööde maksimaalse eluea.
Bristle Blaster vööd
Bristle Blaster vööde puhul värvus ei mängi rolli. Montil on kavas vahetada rohelised vööd tulevikus punaste vööde vastu (mida nüüd ja tulevikus nimetatakse Bristle Blaster vöödeks). Kuid laos on veel rohelisi vöösid palju ja seega neid ole veel punaste vastu välja vahetatud. Materjali ja disaini poolest on rohelised, kollased ja punased Bristle Blaster vööd identsed ja sama kvaliteetsed.
Roheline värvus tähistab vöösid, mis on klassikalised ja mida tulevikus enam ei müüda, kui ladu tühjeneb.
Kollased vööd tähistavad üleminekuaega ja neid vöösid tulevikus enam ei müüda, kui ladu tühjeneb.
Punased vööd tulevad hetkel kaasa enamikes Bristle Blaster komplektides aga ühekaupa neid osta veel ei saa. Punane saab olema standardvärvus tulevikus.
MBX vööd
MBX vöö must, jäme: põhjamastiksi eemaldamiseks – loob ka liivapritsiga saadud sarnase pinna
MBX vöö ooker, keskmine: rooste eemaldamiseks – loob ka liivapritsiga saadud sarnase pinna
MBX vöö roheline, peen: värvi eemaldamiseks
Saadaval on ka sinised roostevabast terasest harjastega MBX vööd, mis sobivad ideaalselt roostevabast terasest, alumiiniumist või muudest värvilistest metallidest valmistatud keredetailide ettevalmistamiseks.
Milleks kasutatakse vasak- ja parempoolseid vöösid?
Parem- ja vasakpoolsed vööd on mõeldud raskesti ligipääsetavate nurkade töötlemise jaoks.
Kas ma peaks kasutama roostevabast terasest või terasest vöid?
Roostevabast terasest valmistatud Bristle Blaster vöösid kasutatakse ainult värviliste metallide, nagu alumiiniumist ja roostevabast terasest pindade ettevalmistamiseks. Koos sobivate roostevabast terasest kiirenduspulkadega hoiavad roostevabast terasest vööd ära ettevalmistatava pinna saastumise ja sellega kaasneva kontaktkorrosiooni.
Kui pikk on Bristle Blaster vöö, kiirenduspulga ja adaptor süsteemi eluiga?
Bristle Blasteri vöö keskmine kasutusiga on umbes üks tund. Selle ajaga on võimalik töödelda umbes 1–1,5 m² pinnast. Kergelt roostetanud pindu saab töödelda kiirusega 1,1 m² tunnis. Tavalistel keevisõmblustel, katmata pindadel ja ehitusterasel on suudetud ühe Bristle Blaster vööga töödelda kuni 3 m² tunnis.
Ligikaudselt võib öelda, et kiirenduspulka ja adapterisüsteemi tuleks vahetada pärast u. 50 Bristle Blaster vööd.
Kulumiskiirust mõjutavad järgmised tegurid:
1) Alusmaterjali kõvadus ja kvaliteet
2) Töödeldava aluspinna korrosiooniaste (A, B, C, D)
3) Kasutatud katted (tüüp, paksus, kõvadus)
4) Mill scale kiht
5) Liimijäägid
6) Pinna kuju
7) Tööriista õige käsitsemine kasutaja poolt
Õhurõhu regulaatori mõte
Õhurõhu regulaatorid reguleerivad Bristle Blasteri tööriistade optimaalset töörõhku ja seega ka pöörlemiskiirust. Kui see kiirus on liiga suur, ei saa üksikud harjaste otsad alusmaterjaliga korralikult kokku puutuda: nad lihtsalt kraabivad üle pinna ja ei tekita vajalikku pinnakaredust. Bristle Blaster Pneumaticu tarnekomplekti kuuluvad õhurõhu regulaatorid tagavad tehnoloogia jaoks ideaalse töörõhu: 6,2 bari 23 mm vööde ja 5,2 bari 11 mm vööde puhul.
Kui Teil tekib küsimusi, siis võtke julgelt ühendust:
Tel: +372 7330 221
E-mail: info@salutary.ee